استارتاپ‌ های اینترنت اشیا

استارتاپ‌ های اینترنت اشیا در ایران و خارج از ایران

استارتاپ‌ های اینترنت اشیا

استارتاپ‌ های اینترنت اشیا .را می‌شناسید؟

امروزه زندگی ما انسان‌ها با واژه هوشمند گره خورده‌است و باعث شده ‌است، افرادی که درک عمیقی از نیاز‌های بازار و جامعه دارند در راستای کسب فرصت‌ها و ایجاد نوآوری‌های متعدد با یکدیگر رقابت کنند و تبدیل به کارآفرینانی شوند که آینده را مدیون آن‌ها هستیم.

در ادامه به معرفی استارتاپ‌های داخلی و خارجی در حوزه اینترنت اشیاء می‌پردازیم و نحوه  کارکرد آن‌ها را تحلیل می‌کنیم تا بدانیم چه شرکت‌هایی در این حوزه جذاب و سرشار از پتانسیل و پیشرفت،فرصت را غنیمت شمرده و در راستای آن قدم برداشته‌اند.

استارتاپ‌ های اینترنت اشیا در ایران

 

باینو

باینو یک استارتاپ فروشگاه بدون فروشنده‌است که می‌شود با کارت مخصوص آن (باینوکارت) یا اپ باینو و اسکن کد آن در فروشگاه را باز کرد محصول مورد نظر را انتخاب کرد که هزینه آن به طور هوشمند از کارت کسر می‌شود. به این صورت که اگر شرکت‌ها، ساختمان‌ها‌، محیط‌های دانشگاهی و… از باینو استفاده کنند در هزینه‌های رفت و آمد و بهینه شدن وقت صرفه‌جویی می‌شود.

پاناک

پاناک استارتاپی‌است که راهکار‌هایی برای پایش دما، رطوبت و دیگر شرایط محیطی ارائه می‌کند. در داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و دیگر مراکز درمانی و بهداشتی که جلوگیری از فاسد شدن دارو‌ها و دیگر اقلام مربوطه نقش به‌سزایی در پیشگیری از اتلاف هزینه‌ها است. پاناک با توجه به این نیاز، توانسته راهکار‌هایی ارائه دهد و نقش خود را در پیشبرد اهداف شهر هوشمند و اینترنت اشیاء نشان دهد.

آوا مکاترونیک

شرکت آوا مکاترونیک مستقر در آذربایجان شرقی با ادغام چندین شرکت از جمله آوا الکترونیک ، آلتین صنعت ، مرامی متال و… فعالیت‌هایی در زمینه طراحی و ساخت سیستم‌های مکاترونیکی و رباتیکی و سیستم‌های ابزار دقیق و… خصوصا در زمینه نفت و گاز انجام می‌دهد.

هیوا

شرکت دانش‌بنیان اینترنت اشیاء هیوا با توجه به بخش‌های متعدد اینترنت اشیاء و وسعت آن توانسته افراد توانا و متخصص هر بخش اینترنت اشیاء را یکپارچه کند و قدم‌های مثبتی در راهبرد حوزه اینترنت اشیاء بردارد.

انجیر

شرکت دانش‌بنیان انجیر یکی از شرکت‌های مبتنی بر اینترنت اشیاء با تمرکز بر روی سیستم‌های مبتنی بر موقعیت است که با بهره‌مندی از این سیستم‌ها می‌توان موقعیت افراد، محصولات، ماشین‌ها، تجهیزات و … را که در محیط کار از اهمیت بالایی برخوردار هستند را شناسایی کرده و آن‌ها را ردیابی و تحلیل می‌کند.

آی کتل

آی کتل با مدیریت هوشمند سلامت دام مبتنی بر فناوری اینترنت اشیاء، کنترل و آنالیز متغیر‌های زیستی دام، اعلان‌ها و هشدار‌ها با ارائه خدمات و مشاوره، قابلیت‌های خود را نشان می‌دهد.

استارتاپ‌ های اینترنت اشیا در خارج از کشور

 

 decawave

این شرکت در سال 2004 در شهر دوبلین راه‌اندازی شد و در سال‌های  گذشته پیشرفت چشم‌گیری داشته است و به یکی از شرکت‌های پیشرو در فناوری نیمه‌هادی جهان تبدیل شده‌است. این شرکت با تولید فناوری‌های بی‌سیم در حوزه اینترنت اشیاء فعالیت دارد. این استارتاپ تا کنون مبلغ 30 میلیون یورو از سرمایه‌گذاری جذب کرده‌است. و توانسته مراکزی در کشور‌های فرانسه، چین و کره‌جنوبی راه‌اندازی کند.

DigiFlag

این استارتاپ که در حوزه امنیت اطلاعات فعالیت دارد در شهر تالین استوری مستقر شده‌است. این شرکت با تولید تجهیزات و دستگاه‌های نوآورانه‌ی اطلاعات، امکان احراز هویت بدون نیاز به پسوورد فراهم می‌کند. و توانست در سال 2015 برنده جایزه امنیت سایبری و حریم خصوصی در رویداد چالش دیجیتالی شود و اولین شرکت در کشور استونی بود که توانست این جایزه ارزشمند را به دست آورد.

Flo LIVE 

این شرکت می‌تواند با سرویس‌های تجزیه تحلیل بیگ دیتا شبکه‌های اینترنت اشیا‌ء را یکپارچه کند و امنیت فضای اینترنت اشیاء را افزایش دهد و یک اکوسیستم جهانی را در پلتفرم ابری ارائه دهد. این شرکت رشد قابل ملاحظه‌ای در سال 2017 داشته‌است و تاکنون توانسته‌است 4 میلیون دلار سرمایه جذب کند.

Magneto

هدف این استارتاپ افزایش کارایی اینترنت اشیاء در هر سطحی است و قصد دارد محدودیت‌های موجود در استفاده از اینترنت اشیاء را از طریق ارتباط با ابزار‌های الکترونیکی از بین ببرد. این استارتاپ توانسته ابزاری بصری برای سیستم‌های اینترنت اشیاء به کار ببرد و در راستای آسان شدن استفاده از اینترنت اشیاء قدم بردارد.

Hq Software

یکی از مشهور ترین استارتاپ‌های حوزه اینترنت اشیاء در جهان است، این شرکت مشکلات و چالش‌های حوزه اینترنت اشیاء را شناسایی می‌کند و برای حل آن‌ها راهکار‌هایی ارائه می‌دهد ، خدمات اصلی این شرکت: شهرهوشمند، خودکارسازی، سلامت و بهداشت، اینترنت اشیاء صنعتی، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، خدمات مالی و بانکداری و … است.

Particle

این شرکت به طور اختصاصی در حوزه تجهیزات سخت افزاری اینترنت اشیا فعال است. این استارتاپ اینترنت اشیا، به ارائه میکروکنترلرها، فناوری سلولی، WiFi  و سیستم عامل‌های منبع باز می‌پردازد. آن‌ها بیش از ۱۳۵۰۰۰ مهندس را برای توسعه سیستم عامل منبع باز خود به کار گرفته‌اند. آنها در حوزه‌های ذخیره سازی اَبری، برنامه نویسی ابزارهای کنترل از راه دور، APIهای محافظت شده و بسیاری از حوزه های دیگر نیز فعالیت می‌کنند.

ARM

این شرکت بر روی میکروکنترلرهای نوآورانه تمرکز کرده‌است و تمرکز ویژه‌ای بر امنیت حوزه اینترنت اشیاء دارد و توانسته تجهیزات کنترلی را در ابعاد وسیع‌تر ارائه دهد.

Tellit

این شرکت خدمات جهانی در حوزه اینترنت اشیاء را ارائه می‌دهد. می‌توانید ماژول‌ها، اتصالات، خدمات زیرساختی اینترنت اشیاء و … را از این شرکت فراهم کرد.

Sky Bell

این شرکت در زمینه درب‌های هوشمند فعالیت می‌کند. شما می‌‌توانید درب منزل، کارخانه و دفترکار خود را به راحتی از طریق گوشی هوشمندتان کنترل کنید. حسگرهای این شرکت توانایی شناسایی افراد را دارند. آنها با استفاده از شبکیه چشم افراد آنها را شناسایی می‌کنند. هوش مصنوعی و یادگیری ماشین روزبه روز به توانایی‌های این شرکت می‌افزاید. این شرکت حجم گسترده‌ای از قفل‌های هوشمند، ترانزیستور، سنسورهای حسی و حرکتی را ارائه می‌دهد. 

 

 

نویسنده: سینا الماسی، سئو: یاسر ویسی، طراحی: ملیکا غریبی

 

 

اسکرول به بالا