نکسترا در ارزیابی پتانسیل فنی و عملیاتی به چه چیزهایی توجه می‌کند؟

نکسترا در ارزیابی پتانسیل فنی و عملیاتی به چه چیزهایی توجه می‌کند؟

نکسترا به عنوان یک مرکز نوآوری و شتابدهی، همواره برای انتخاب و جذب تیم‌های استارتاپی که معیار‌های مورد نیاز را دارند تلاش می­‌کند. این مرکز با تمام توان آمادگی بررسی و سنجش تیم‌ها و سرمایه‌گذاری بر روی آنان را دارد.

یکی دیگر از معیار‌ها برای بررسی توانایی‌های یک تیم استارتاپی، پتانسیل‌های فنی و عملیاتی است. این پتانسیل بسیار مهم و تاثیر‌گذار دارای مواردی است که در ادامه به بررسی و معرفی آنان می­‌پردازیم.

داشتن پتانسیل اجرایی از منظر فنی

این موضوع به این معنی است که یک ایده یا طرح تا چه میزان از نظر وجود توانایی اجرایی و پیاده‌سازی، می‌­تواند درست عمل کند. معاونت فنی نکسترا در ارزیابی این موارد به دقت و ریزبینانه همه چیز را کنکاش می‌­­­کند.

هنگامی که یک طرح را از نظر اجرایی مورد بحث قرار می­‌دهیم، دیگر تاثیر تئوری و فرضیات به اندازه دیگر معیار‌ها نخواهد بود. این فضا بیان‌کننده مواردی است که در بطن انجام کار به وجود می‌­آیند؛ یا به عبارتی چالش‌های عملی با چالش‌هایی که در بررسی های تئوری وجود دارند بسیار متفاوت است؛ پس باید بدانید که نوع سنجش نیز متفاوت خواهد بود.

داشتن طرح کسب‌وکار و چشم‌انداز مناسب

نکسترا زمانی که پتانسیل‌های فنی و اجرایی را مورد توجه قرار می‌دهد؛ باری دیگر طرح کسب و کاری را در اجرا و محیط عملی کار بررسی می­‌کند. در بررسی‌های پتانسیل بازاری نیز به این موضوع اشاره کردیم؛ اما در آن شرایط مباحث درباره طراحی این مدل‌ها در حوزه بازار بوده است.

یک ایده مناسب درباره اجرا و مباحث فنی خود می ‌بایست که یک چشم انداز مناسب و درخور را در نظر داشته باشد. این چشم انداز نشان از اعتماد یک تیم به طرح خود و تکیه بر پتانسیل فنی خود دارد.

پتانسیل جذب سرمایه استارتاپ

میزان اثر گذاری بر روی محیط

تا به حال این سوال را از خود پرسیده‌اید که اجرای یک ایده تا چه میزان بر روی محیط مربوط به شما اثر گذار خواهد بود؟

عوامل متعددی بر روی این مورد تاثیر خواهند داشت. این عامل یکی از مهم‌ترین‌های بررسی پتانسیل فنی است. در واقع قرار بر این است که با ایده خود نوآوری کنید؛ این نوآوری نیز اگر به طور مناسب اثر‌گذار نباشد به هیچ عنوان توانایی موفقیت در جامعه امروز را نخواهد داشت. آن هم محیطی که هر روز و هر لحظه ما را با ایده‌های خلاقانه غافلگیر می­‌کند.

وجود موانع قانونی و سیاسی برای کار

در هر جامعه یا هر کشوری، یکسری قوانین، مقررات و هنجارها وجود دارد که برای شروع به کار خود و بنا کردن طرح خود به هیچ وجه نباید از این قوانین فراتر بروید؛ چون که در نهایت هیچ‌گونه مقبولیتی برای شما وجود نخواهد داشت. زمانی که اساس کار خود را مطابق شرایط و قوانین شکل ندهید هیچ‌گونه فضایی برای فعالیت در اختیار شما قرار نمی‌گیرد.

برای مثال فکر کنید یک ایده درباره تحول و نوآوری در پوشاک بانوان مطرح می‌­شود؛ آیا اگر اجرای این طرح خارج از چارچوب‌های قانون در کشور باشد به شما اجازه فعالیت در این حوزه داده می‌شود؟

شتابدهی مرکز نوآوری نکسترا

میزان تلاش تیم در دوره پیش‌شتابدهی

حتما این جمله را شنیده‌اید که تلاش موفقیت است. زمانی که تیم استارتاپی شما مورد پذیرش یک مرکز نوآوری و شتابدهنده تخصصی مانند نکسترا قرار می‌گیرد، تیم استارتاپی وارد یک دوره پیش شتابدهی برای ارائه دقیق طرح خود می‌شود.

زمانی که شما در این دوره زمانی، از تمام توان خود استفاده کنید و تلاش کنید که همه چیز بدون نقص پیش برود؛ مدیران مرکز شاهد تلاش شما خواهند بود. این مورد می­‌تواند خیال مدیران اجرایی و عملیاتی را از بابت اراده و انگیزه شما آسوده کند و نگاه به تیم شما را نگاهی مثبت و پر از موفقیت بدانند.

 

برای ثبت تیم خود و ارائه ایده‌های خلاقانه خود می‌توانید به وبسایت ما مراجعه کنید.

www.nexterafactory.com

اسکرول به بالا