استارتاپ مخابرات

استارتاپ مخابراتی نوآورانه در دنیا

استارتاپ مخابراتی خاصی را می‌شناسید؟

مخابرات صنعتیه که با فراهم کردن زیرساخت و شبکه برای دستگاه های هوشمند و موبایل‌ها، همه دنیا را به هم وصل کرده! استارتاپ نوآورانه مخابراتی چیست؟

تحول مخابرات با استارتاپ‌های نوآورانه

صنعت مخابرات با اومدن موبایل و خدمات نوآورانه زیر و رو شد. این صنعت از سال ۲۰۰۰ میلادی تا الان کماکان یک صنعت نوآور و فعال محسوب می‌شه. بخشی از این اتفاق بخاطر کاهش موانع ورود به بازار و قوانین سختگیرانه هست. وبخش دیگه بخاطر تغییرات سریع فناوریه که منجر به ظهور ترجیحات و سلایق جدید در افراد شده.

در این مقاله لیستی از استارتاپ‌های نوآورانه فناوری‌های مخابراتی رو از اطلاعات پلتفرم Valuer معرفی می‌کنیم. پلتفرم Valuer از یک الگوریتم خوشه‌بندی استارتاپ ها بر اساس طیف وسیعی از پارامترها مثل بخش، صورت مالی، اندازه تیم و … استفاده می‌کنه. اطلاعات شرکت ها از طریق الگوریم NLP پردازش میشن و نهایتا بر اساس کشورها دسته بندی میشن. تعداد و تنوع این استارتاپ‌ها در سراسر اروپا زیاده. در اینجا ما ده تا از این استارتاپ ها‌ی نوآورانه رو که حالا تبدیل به شرکت شدن به همراه ایده اصلی، سال تاسیس و بنیانگذارانش معرفی می‌کنیم.

 

شرکت اتریشی Mavoco

 

ارتباط صدا و ماشین منجر به ارائه راهکارهای خلاقانه ارتباطی برای محصولات اینترنتی میشن. این شرکت دارای دو محصول MAVOCloud برای مدیریت اینترنت اشیاء و MavoControl ابزاری برای فیلتر و مدیریت محتوا هست.

سال تاسیس: ۲۰۱۴

بنیانگذاران: Helmut Lehner, Anton Cabrespina

 

movaco_startup

 

شرکت بلژیکی Riaktr

این شرکت خدماتی ارائه دهنده چارچوب های متمرکز برکاربری و محصولات نرم‌افزاری برای شرکت های مخابراتی هست.

سال تاسیس: ۲۰۰۹

بنیانگذاران: Gautier Krings, Loïc Jacobs van Merlen, Pierre-Francois Crousse, Raphael Krings, Sebastien Deletaille

 

Riaktr_startup

 

شرکت دانمارکی Onomondo

 

Onomondo با داشتن شبکه تلفن همراه مختص خودش در بیشتر از ۷۰۰ اپراتور تلفن همراه در سطح جهان، دستگاه های اینترنتی رو قادر میکنه تا ایمن و راحت به یک ارائه دهنده شبکه منفرد وصل بشن و از لحاظ رومینگ در معرض خطر دائمی قرار نگیرن.

سال تاسیس: ۲۰۱۵

بنیانگذاران: Henrik Aagaard, Michael Bak, Michael Karlsen

 

Onomondo_startup

 

شرکت فنلاندی Callstats

Callstats ارائه دهنده یک محصول saas به توسعه دهندگان نرم‌افزار هست و بهشون کمک می‌کنه تا نرم‌افزارهای ارتباطی کارآمدتری بسازن. این محصول عملکرد هر نقطه پایانی (endpoint) رو مدیریت و نظارت می‌کنه.

سال تاسیس: ۲۰۱۴

بنیانگذاران: Marcin Nagy, Shaohong Li, Varun Singh

 

Callstats_startup

 

شرکت فرانسوی sigfox

 

sigfox در زمینه ارتباطات اینترنت اشیاء پیشرو بازار هست. این شرکت صاحب یک شبکه یکپارچه جهانی هست که میلیون ها دستگاه رو به اینترنت وصل می‌کنه. ایده این شرکت اینه که به هر دستگاهی با کمترین انرژی ممکن وصل شد.

سال تاسیس: ۲۰۰۹

بنیانگذاران: Christophe Fourtet, Ludovic Le Moan

 

sigfox_startup 

 

شرکت آلمانی Jodel

Jodel نرم افزاریه که افراد نزدیک به هم می‌تونن در اون صحبت های روزمره و مرتبط با هم دیگه داشته باشن و اخبار، رویداد، داستان های خنده دار و … تبادل کنن. پیام ها و عکس ها رای گیری میشن و بیشترین رای ها تبدیل به موضوعات اصلی صحبت میشن.

سال تاسیس: ۲۰۱۴

بنیانگذاران: Alessio Avellan Borgmeyer

 

jodel_startup

 

شرکت ایرلندی Aqua Comms

 

این شرکت راهکارهای ظرفیتی شبکه سازی برای بازیگران مختلفی از جمله تولیدکنندگان محتوا، دیتاسنترها، رسانه های مبتنی بر ابر و رسانه های جهانی ارائه می‌ده. این شرکت همچنین در زمینه سیستم های کابل های زیر دریایی شهرت داره.

سال تاسیس: ۲۰۱۴

بنیانگذاران: Chris Bake

 

Aqua_Comms_startup

 

شرکت ایتالیایی Alleantia

 

Alleantia ارائه دهنده نرم‌افزاریه که به راحتی ماشین ها ، سیستم های تولید یا تجهیزات را با نرم‌افزارهای وب و تلفن همراه بر بستر فضای ابری یا on-promise متصل می‌کنه. شرکت ها نرم افزار Alleantia رو برای استفاده از راه حل های Machine Learning، Predictive Maintenance و Smart Grid با هزینه های مقرون به صرفه در کارهای روزانه شون پیاده سازی می کن.

سال تاسیس: ۲۰۱۱

بنیانگذاران: Antonio Conati Barbaro, Marco Bicocchi Pichi, Stefano Linari

 

Alleantia_startup

 

استارتاپ مخابراتی Reloadly

 

این شرکت شکاف بین توسعه دهندگان و اپراتورهای تلفن همراه رو پر میکنه و باعث میشه آسونتر و کارآمدتر با هم دیگه ارتباط داشته باشن.

سال تاسیس: ۲۰۱۷

بنیانگذاران: Emmanuel Piard, Michel Francis

 

Reloadly_startup

 

شرکت انگلیسی  FloLIVE

 

FloLIVE ارائه دهنده راهکارهای جهانی، ایمن و ارتباطی بر بستر ابر برای شرکت‌ها، اپراتورهای تلفن همراه و ارائه کنندگان خدمات ابریه. این پلتفرم شامل شبکه های اصلی و مرکزی محلیه که ارتباطات محلی در اون ایجاد میشه و مدیریت مرکزی و کنترل از طریق فضای ابری این ارتباطات امکان‌ پذیره.

این رویکرد منحصر به فرد به شرکت‌ها کمک می‌کنه تا از ارتباطات محلی و بومی با توان نظارتی، عملکرد خوب و ایمن در بستر منعطف فضای ابری برخوردار بشن.

سال تاسیس: ۲۰۱۵

بنیانگذاران: Rony Cohen and Boaz Goldman

 

flovile_startup

 

نتیجه گیری

جهان امروز بیشتر از هر وقت دیگه ای ارتباطی شده و کاهش موانع ورود برای استارتاپ‌ها باعث شده صدها استارتاپ نوآورانه در حوزه تلکام در سراسر دنیا ایجاد بشن.

این مقاله نشون میده اکوسیستم اروپا با داشتن استارتاپ های زیادی در زمینه تلکام قوی عمل کرده.

 

همونطور که می‌دونیم با پیشرفت هر روزه فناوری‌های مخابراتی و ترکیب این فناوری ها با سبک زندگی و روزمره افراد، بعلاوه شرایط فعلی دنیا و دورکاری که کشور ما هم ازش مستثنی نیست، فرصت بسیار خوبی برای ایجاد استارتاپ در حوزه فناوری های مخابراتی ایجاد شده…. در مقالات بعدی به معرفی استارتاپ های بیشتری در حوزه های مختلف می‌پردازیم. همراهمون باشید.

منبع:

https://www.valuer.ai/blog/best-telecommunication-startups-in-europe

 

تیم محتوا:

نویسنده: شقایق سخته

طراح عکس: مریم بهاری

 

اسکرول به بالا