نرم افزار های مدیریت پروژه کدامند؟

نرم افزار های مدیریت پروژه کدامند؟

نرم افزار مدیریت پروژه شامل چند مهارت و فرآیند است؛ مهارت هایی مثل مدیریت زمان، مدیریت هزینه، تخصیص منابع انسانی، کنترل نحوه عملکرد و کیفیت و… که به مرور زمان و با پیشرفته تر شدن جوامع، سازمان‌ها و افراد بتدریج به این نتیجه رسیدند تا همه‌ی این فرایند‎‌ها به صورت متمرکز تر و راحت تر قابل اندازه گیری و پیگیری باشند.

نرم‌افزار مدیریت پروژه زیادی  وجود دارند که هرکدام قابلیت‌ها و مزیت هایی برای افراد و سازمان‌ها به همراه دارند. در ادامه چند نرم‌افزار کاربردی مدیریت پروژه را به همراه قابلیت‌های منحصربه‌فرد هر یک معرفی می‌کنیم.

 

ترلو

Trello در سال 2011 توسط فاگ کریک (Fog Creek) ایجاد شد و تا کنون 21 زبان از جمله فارسی را پشتیبانی می کند. در سیستم عامل های ویندوز، اندروید، آی‌او‌اس و نسخه تحت وب قابل استفاده است.

نسخه رایگان ترلو تقریبا همه‌ی نیازهای شما را پاسخگو خواهد بود اما در صورت نیاز می‌توانید از  نسخه پولی این نرم‌افزار استفاده کنید و از قابلیت‌های بیشتر آن لذت ببرید.

کاربری آسان، جذاب، قابلیت شخصی سازی بوردها، تعیین و افزودن افراد بخشی از قابلیت‌های این نرم‌افزار کاربردی است.

 

 

TRELLO_LOGO

 

 

مایکروسافت پراجکت

Msp  یا  Microsoft Projectاز سری نرم‌افزارهای مجموعه آفیس است که محیط کاربر پسند آن، امکان تعریف تاریخ های شمسی و تنوع گزارش گیری از جمله مواردی است که مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد.
از نسخه 2016 تیم مایکروسافت ویژگی کاربردی به نام tell me what you want to do را به این برنامه اضافه کرد که نحوه استفاده و فرایند را برای یادگیری آسان تر کرده.

برنامه ریزی قدم‌ به‌ قدم، تهیه گزارش های دقیق، دسترسی سریع به اطلاعات، سازگاری و برقراری ارتباط با سایر نرم‌افزارهای آفیس قسمتی از قابلیت های  نرم‌افزار مایکروسافت پراجکت است.

 

 

logo_microsoft_project

 

 

تیم گانت

TeamGantt در سال 2009 توسط  John Correlli و Nathan Gilmore راه‌اندازی شد. این دو توسعه دهنده نرم‌افزار که در سازمان دیگری مشغول به کار بودند با روبرو شدن با این مشکل که راهی برای زمان بندی و تعریف مشترک پروژه ها برای کار تیمی وجود نداشت، روبرو شدند.
پس

در ساعاتی از شب و آخر هفته ها آنها مشغول به راه اندازی تیم گانت شدند و در همان سال نخست فعالیتشان سازمان توییتر مشتاق به استفاده از این نرم‌افزار شد و تا این لحظه هزاران کاربر در بیش از 120کشور و سازمان‌های بزرگی مانند دیرنی، نتفلیکس، آمازون از جمله دیگر استفاده کنندگان این نرم‌افزار هستند.
اکنون نیز تیم گانت یکی از بهترین ها و پرکاربرد های نرم افزار مدیریت پروژه است که خود را به خوبی و کامل معرفی کرده است .

سهولت در استفاده از چندین پروژه در یک گانت چارت، امکان شخصی سازی و سهولت استفاده برای همه‌ی استفاده کنندگان نه تنها مدیران پروژه باعث محبوبیت هر چه بیشتر تیم گانت شده است.

 

 

teamgantt_logo

 

 

 جیرا

نرم افزاری که در ابتدا توسط شرکت Atlassain برای ردیابی اشکالات به منظور کمک به تیم های توسعه نرم افزار و تیم های برنامه نویس طراحی شد به مرور زمان توسعه یافت و به یکی از شناخته شده ترین ها در زمینه  نرم‌افزار مدیریت پروژه تبدیل شد. ناسا و توییتر، از جمله سازمان هایی هستند که از جیرا استفاده می‌کنند.

با وجود اینکه جیرا، بسیاری کاربردی است و از زبان های بسیاری پشتیبانی می‌کند اما در نسخه پیشفرض آن تقویم شمسی و زبان فارسی موجود نیست، اما تیم های ایرانی موفق شده‌اند تا نسخه فارسی و تقویم شمسی را به این نرم‌افزار بیافزایند.

سفارشی سازی، گزارش گیری، برقراری ارتباط با مشتریان از جمله مواردی است که در این نرم‌افزار محبوب مورد توجه است.

 

 

logo_jira

 

 

 تسکولو

نرم‌افزار ایرانی که ابتدا در سال 2013 بنام تسک‌استات راه اندازی شد اما پس از عرضه نسخه دمو در سال 2014 به تسکولو به معنی وظیفه عالی یا کار بزرگ تغییر نام داد و در زمستان 2014 بین المللی شد و زبان های فارسی و اسپانیایی را در اولین نسخه اندروید خود رونمایی کرد.

آسیاتک، دیجیکالا و فناپ و چندین سازمان و افراد دیگر از جمله کاربران تسکولو هستند. همچنین از این نرم‌افزار می‌توان در پروژه های تولید فیلم و موسیقی، پروژه های عمرانی ، توسعه بازی های ویدیویی و دیگر پروژه ها استفاده کرد.

امنیت، سادگی، سهولت در استفاده ، امکان گفت ‌و گو با سایر اعضای تیم و اتصال ابزار ها به تسکولو برخی از ویژگی های این نرم‌افزار ایرانی است که با استفاده از آن می‌توانید در امور روزمره یا سازمانی که در آن در حال فعالیت هستید، امورتان را مدیریت کنید و بهره وری خود را افزایش دهید.

 

 

taskulu_project_management

 

 

هدف اصلی نرم افزارهای مدیریت پروژه پاسخگویی به تمام نیازها در یک محیط در جهت افزایش بهره وری و تمرکز بر پیشبرد پروژه‌ها می‌باشد. توصیه می‌کنیم جهت مدیریت حرفه ای پروژه ها و یا حتی وظایف خود از این نرم افزار مدیریت پروژه  کاربری استفاده کنید و نتیجه آن را خواهید دید.

 

تیم محتوا:

نویسنده: نوید محمدی

سئوشده توسط: مریم بهاری

اسکرول به بالا