مرکز نوآوری نکسترا

مرکز نوآوری نکسترا اسپانسر چهاردهمین جشنواره آموزشی دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران 1401 (آیین بازگشایی دانشگاه بعد از کرونا)

شتابدهنده

 

چهاردهمین جشنواره آموزشی دانشکدگان فارابی در تاریخ 18 اردیبهشت 1401 با هدف تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های استادان، کارکنان و دانشجویان و با حضور رئیس محترم دانشگاه تهران، جناب آقای دکتر سید محمد مقیمی، در تالار فرهنگ برگزار شد.

دکتر محمد میره‌ای ، معاون آموزشی دانشکدگان فارابی، ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی به همه مهمانان حاضر در جشن، از استادان و کارکنان برای همکاری در آماده‌سازی و برگزاری کلاس‌های حضوری و از دانشجویان به جهت شرکت پرشور در این کلاس‌هاکه با همه‌گیری کرونا اندکی بیش از دوسال تعطیل شده بود، قدردانی و تشکر کردند.

جناب آقای دکتر مقیمی، رئیس محترم دانشگاه تهران، در سخنان خود بیان داشتند: ” شعار محوری بنده در دانشگاه کارآفرینی است و تغییر محتوای آموزشی و دروس و رشته‌ها مورد نظر است و نیز نوع نگاه ما ارتباط با بازار است، نه کارمندپروری. بنابراین شرایط باید طوری آماده شود که به سمت صنعت و بازار و در نهایت  کارآفرین باشیم. و این مهم انجام نمی‌شود مگر با تغییر عناوین و دروس و رشته‌ها با کمک، همراهی و ایده‌های استادان محترم و نیز دانشجویان در انجمن‌های علمی».

پردیس فارابی

جناب آقای دکتر آصف کریمی، عضو هیات علمی دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران و مدیر عامل مرکز نوآوری نکسترا، از جمله اساتیدی هستند که هم راستا با شعار رئیس دانشگاه تهران، همواره در تلاش جهت ارتباط دانشگاه و صنعت هستند و با مدیریت مراکزی چون نکسترا، تاکنون سهم به سزایی در توسعه اکوسیستم کارآفرینی ایران ایفا کرده‌اند.

بازگشایی دانشگاه

مرکز نوآوری نکسترا به عنوان اسپانسر این جشنواره و با هدف آشناسازی دانشجویان با مراکز نوآوری و ترغیب ایشان به فعالیت های کارآفرینانه، به معرفی فعالیت های خود و یکی از پروژه های استارتاپ استودیو نکسترا تحت عنوان AIBOX پرداخت.

ای آی باکس (AIBOX) یک پلتفرم جامع هوش مصنوعی است که نیازهای پردازشی کاربران را برطرف می‌کند. علاوه بر آن به کسب و کارها کمک می‌کند با کمترین دانش فنی، هوش مصنوعی را وارد فعالیت خود کنند و از مزایای آن در راستای توسعه هوشمندانه فرآیندهای کاری استفاده کنند. از خدمات AIBOX  می‌توان به ارائه API و پردازش گرافیک ابری اشاره داشت.

فضای کار اشتراکی

مفتخریم که مرکز نوآوری نکسترا با معرفی خود در چنین روبدادهایی در حضور اساتید و دانشجویان توانمند، از فرصت ایجاد انگیزش و ترغیب دانشجویان برای ورود به اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری برخوردار است.

مجموعه نکسترا از کلیه دانشجویان علاقه‌مند به کارآفرینی و صاحب ایده در حوزه های شهر هوشمند، اینترنت اشیاء، امنیت سایبری، مخابرات و بلاکچین دعوت می‌کند به وبسایت نکسترا به آدرس www.nexterafactory.com مراجعه و به طور رایگان ثبت نام کنند تا از فرصت حمایت و تسهیلات مرکز نوآوری نکسترا برخوردار شوند.

به امید دیدار شما در نکسترا

اسکرول به بالا