یادگیری ماشین و حل چالش‌

یادگیری ماشین و حل چالش‌های آن توسط ابزار‌های Algorithmia

یادگیری ماشین را در چه جایگاهی می‌بینید؟

Algorithmia  چند ابزار برای حل مسائل و چالش‌های مدیریت یادگیری ماشین ارائه کرده است.

مدیریت یادگیری ماشین نه تنها از کسب‌و‌کار شما محافظت می‌کند، بلکه بازگشت سرمایه شما را به حداکثر می‌رساند.

براساس گزارش Algorithmia با توجه به ترندهای سازمان در سال 2021، 56 درصد سازمان‌ها، مدیریت، امنیت و قابلیت رسیدگی را مشکلات عمده کار خود مطرح کردند و 67 درصد مجبور به رعایت قوانین یادگیری ماشین هستند. قوانینی که در صورت عدم رعایت و پایبندی به آن، پیامدها و جرایم سنگینی به دنبال خواهد داشت.

چالش اصلی این است که در حال حاضر افراد زیادی درباره مدیریت صحبت می‌کنند اما روش و چارچوبی عملی برای آن وجود ندارد. به همین دلیل O’Reilly گزارشی ارائه کرده است که در آن به چارچوبی برای مدیریت یادگیری ماشین پرداخته است.

این گزارش یک چارچوب جامع برای مدیریت مدل‌های یادگیری ماشین از توسعه تا تولید ارائه می‌کند.

از طرف دیگر، تغییر مداوم این قوانین منجر به عدم قطعیت می‌شود که سازمان‌ها وادار می‌کند منابعی سنگین را هزینه کنند تا این اطمینان را کسب کنند در چارچوب این قواعد و قوانین عمل می‌کنند. سازمان‌هایی که نتوانند چنین منابعی را به این اقدامات اختصاص دهند، مزیت رقابتی خود را از دست می‌دهند.

علاوه بر این، راه‌حل‌های موجود دستی و ناقص هستند. در حال حاضر سازمان‌هایی که از راهکارهای مدیریتی استفاده می‌کنند، با استفاده از ابزارهای معمول و فرآیندهای دستی نیاز خود را برطرف می‌کنند.

Algorithmia معتقد است طی یک سال گذشته که شاهد پیشرفت و شتاب در کاربردهای یادگیری ماشین بوده‌ایم، مدیران عرصه IT، متصدیان، مدیران ارشد دریافته‌اند که آن‌چه بعد از پیاده‌سازی مدل اتفاق میافتد است که اهمیت دارد.

محصولات شرکت Algorithmia تا به امروزامکانات گزارشی و مدیریتی را فراهم آورده‌اند تا به مدیریت ریسک عملیاتی کمک کنند این گزارشات به این شرح است:

  • گزارش هزینه و مصرف زیرساخت‌ها، حافظه و محاسبات Algorithmia به منظور درک و مدیریت هزینه‌های کلی نگهداری سامانه.
  • گزارشات پیشرفته از هزینه‌های هر واحد تجاری و تعیین هزینه‌ی ماهیانه‌ی مصرف حافظه، CPU و GPU.
  • گزارش مصرف الگوریتم به همراه جزئیاتی در مورد الگوریتم به کاررفته؛ در نتیجه، سازمان‌ها می‌توانند هزینه‌ی پرداختی کاربران را در ازای میزان مصرفشان محاسبه کنند.
  • گزارشات و لگاریتم‌های بازبینی پیشرفته؛ بر اساس این گزارشات، بازرسان و بررسی‌کنندگان می‌توانند نتایج مدل‌ها، تاریخچه‌ی تغییرات، سابقه‌ای از خطاهای موجود در داده‌ها یا شکست‌ مدل‌های قبلی و اقدامات انجام شده برای حل آن‌ها را مرور کنند.
  • پنل گزارشی پیشرفته به سرپرستان Algorithmia این امکان را می‌دهد که نگاهی جامع روی معیارها و گزارشات مصرفی داشته باشند، بتوانند گزارشات و معیارهایی را بسازند و به سیستم سوابق منتقل کنند.

 

 

اسکرول به بالا