شتابدهده-اینترنت-اشیا

برترین شتابدهنده حوزه اینترنت اشیا در دنیا

برترین شتابدهنده کلمه مناسبی برای طبقه بندی و مقایسه است؟


امروزه دستگاه های الکترونیکی حوزه اینترنت اشیاء،در کارخانه ها، مزارع، خیابان ها و حتی روستاهای دور افتاده دیده میشوند . اما بدون اتصال قابل اعتماد،بین این ابزار ها، انها فقط یک دستگاه ساده و بدون کاربرد هستند . شتابدهنده حوزه اینترنت اشیا

راه‌اندازی یک استارتاپ در اغلب موارد، نیازمند حمایت قوی از سوی شتاب دهنده هاست. با توجه به جدید بودن،مبحث اینترنت اشیا ( iot )،  به نظر میرسد استارت اپ های این حوزه به حمایت و پشتیبانی بیشتری نیاز داشته باشند.

پیش بینی می شود صنعت اینترنت اشیا، تا سال 2020 بین 20 تا 30 میلیارد دستگاه را به هم متصل کند و شرکت های بزرگ فناوری، علوم و مهندسی امیدوارند،که بتوانند در این زمینه فعالیت داشته باشند.

ما در این مقاله قصد داریم به بر­­­رسی و معرفی شتابدهنده­های بر­تر جهان در حوزه شهر هوشمند بپردازیم. و همچنین شتابدهنده در حوزه اینترنت اشیا را معرفی کنیم

.

Seamless 

Seamless یکی از­­معروفترین شتاب‌دهنده های فعال در حوزه اینترنت اشیا­ء است که در زمینه های مختلف از جمله خانه‌های هوشمند،  مراقبت‌های بهداشتی،  کار،  حمل و نقل و خرده‌فروشی فعالیت میکند.

 

Vive X: HTC VR accelerator

شرکت HTC، یکی از معروفترین ­غول­های صنعت تلفن همراه،با سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری در شتاب دهنده جهانی VR (Vive X) وارد صنعت اینترنت اشیا شده است و هدف خود را از این سرمایه گذاری عظیم پشتیبانی از یک اکوسیستم سالم و پر جنب و جوش معرفی کرده است.

 

 

 

Ericsson IoT accelerator

هدف شتاب دهنده اینترنت اشیا اریکسون،کمک به شرکت های نوپا برای بر طرف کردن موانع معمول پیش روی استارت اپ ها مانند هزینه ها، توسعه کسب و کار و استقرار ایده است. به گفته یکی از مدیران این شتابدهنده،تمرکز اصلی بر­ روی ایمنی عمومی، خدمات عمومی و حمل و نقل متمرکز شده است.

 

Startup Scaleup: IoT accelerator

Startup Scaleup، با کمک Startup Europe و کمیسیون اروپا ایجاد گردیده، و به صورت انلاین روند شتابدهی را برای تیم های استارت اپی در سراسر اروپا انجام می‌دهد .

 

US-Pan Asia IoT Superhighway

US-Pan Asia IoT Superhighway اولین شتابدهنده حوزه اینترنت اشیا در خاورمیانه و در هنگ کنگ است .

 

Startupbootcamp IoT | Connected Devices

Startupbootcamp مستقر در لندن یک شتاب دهنده تازه تاسیس، در حوزه IoT و اینترنت اشیا­ء است . که سالانه 10 تیم را در مرحله پیش شتابدهی برای مدت 3 ماه می پذیرد .

Industrio

Industrio  شتاب دهنده ایتالیایی حوزه اینترنت اشیاء مستقر در تورنتو است. مقدار اعتبار این شتابدهنده برای شرکت‌های استارت اپی از 25000 یورو، تا 125000 یورو در ازای 15 درصد از سهام شرکت و وام بانکی نزدیک به 50 هزار یورو است. این شتابدهنده طی دو دوره 5 ماه در سال برنامه شتابدهی دارد.

 

 

Challengeup

Challengeup با پشتیبانی و حمایت شرکت هایی مانند اینتل، سیسکو و دویچه تلکام از فعالیت های استارت اپی در حوزه اینترنت اشیاء حمایت میکند. برنامه ها در ماه های ابتدایی سال قرار دارند و برنامه اصلی آنها از ماه مه تا دسامبر ادامه دارد.

 

DCU Ryan Academy

اخیرا،آکادمی DCU Ryan به همراه یک شتاب دهنده سخت افزاری در حوزه اینترنت اشیاء وارد شده است. محل این شتابدهنده شهر دابلین در ایرلند است . چهار کشور،ایرلند، آلمان (برلین)، ایتالیا (میلان) و اسپانیا (مادرید و سالامانکا) در این شتابدهند ،مشارکت دارند و تمامی استارت اپ های وارد شده در این شتابدهنده از کلیه خدمات به صورت رایگان بهره مند می شوند.

 

Tech All Stars Competition

Tech All Stars برنامه ای است که توسط کمیسیون اروپا اجرا می شود و در طول تابستان، ده شرکت استارت اپی حوزه اینترنت اشیاء  مستقر در اروپا را به رویدادهای مختلف در سراسر اتحادیه اروپا می برد و مانند اکثر شتاب دهنده های  دیگر دارای شبکه ای از اینفلوئنسرها و VC ها، مربیان، شرکای بالقوه و سایر منابع  مورد نیاز شتابدهی استارت اپ ها است .

 

در ایران نیز با توجه به گسترش روز افزون استارتاپ ها، به خصوص در حوزه اینترنت اشیاء لزوم وجود شتابدهنده های این حوزه بیش از پیش احساس می‌گردد. ما در شتابدهنده نکسترا با توجه به درک این نیاز ،  اماده شتابدهی به تیم های استارت اپی در حوزه اینترنت اشیاء می‌باشیم .

 

منابع:

 

https://www.siliconrepublic.com/start-ups/iot-internet-of-things-accelerator-incubator

www.ericsson.com

تیم محتوا : نویسنده: علی شفیعی، اصلاح: شقایق سخته، سئوشده توسط: مریم بهاری ، طراح عکس: مریم بهاری

  1. بازتاب: جذب سرمایه استارتاپ را چگونه رقم بزنیم ؟ - نکسترا

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

اسکرول به بالا