استارتاپ استودیو نکسترا و همه چیز درباره آن!

استارتاپ استودیو نکسترا و هر چیزی درباره آن!

درباره استارتاپ استودیو نکسترا

استارتاپ استودیو نکسترا یکی از چهار دپارتمانی است که در مرکز نوآوری نکسترا وجود داره (شتابدهنده، استارتاپ استودیو، فضای کار اشتراکی و نکسترا کالج) استارتاپ استودیو از سال 98 و هم‌زمان با تاسیس مرکز نوآوری نکسترا فعالیت خودش رو شروع کرد.

اگه بخوایم روند فعالیت این دپارتمان رو براتون به شکل واضح توضیح بدیم: در واقع استارتاپ استودیو نکسترا از پروژه‌هایی تشکیل شده که ابتدا به شکل یک چالش تخصصی مطرح شدن و نیازمندی سازمان‌ها و بازار‌های هدف نکسترا بودن.

مرحله اول: دپارتمان استارتاپ استودیو نکسترا بر اساس تحقیقات، نیازمندی‌ها و یا درخواست‌های همکاری که سایر سازمان‌ها ارسال می‌کنند، از نظر کسب و کاری و فنی، چالش مورد نظر را به صورت نهایی مورد برسی قرار می‌گیرد و سپس فرآیند این کار وارد فاز بازاریابی و فراخوان گسترده در سراسر کشور میشه. البته باید بدونید که هر یک از مراحلی که دربارشون صحبت می‌کنیم دارای زمان‌بندی مشخصی هستن و امور مربوط به هر واحد برای اجرای پروژه مهلت معلومی داره.

استارتاپ استودیو نکسترا

ورود به استارتاپ استودیو

بر اساس نیازمندی تعریف شده، فراخوان‌های مختلفی برای جذب افراد متخصص با تیم‌های فعال حوزه مربوطه ارسال میشه و تمام افراد و گروه‌هایی که هدف پروژه هستند می‌تونن درخواستشون رو برای همکاری ارسال کنن و عضوی از خانواده نکسترا باشن!

جالبه که بدونید، شرکت‌هایی که در زمینه چالش‌ مطرح شده فعال باشن هم امکان عقد قرارداد رو با نکسترا دارن و انجام پروژه رو به عهده می‌گیرن.

اگر شما به عنوان یک فرد متخصص اعلام آمادگی کنید، مراحل مصاحبه و استخدام رو می‌گذرونید و وارد استارتاپ استودیو نکسترا خواهید شد.

شاید براتون سوال باشه که معیار‌های ورود شما به خانواده استارتاپ استودیو نکسترا چیه؟ باید بگیم که مهم‌ترین بخشی که باید با موفقیت اون رو پشت سر بگذارید مصاحبه تخصصی هست که نسبت به تخصص و مهارتتون انجام میشه.

برای مثال اگه شما برنامه‌نویس هستید، مصاحبه فنی خواهید داشت که سطح توانایی و انگیزه شما به شکل واضح مشخص بشه؛ یا اگر تخصص مارکتینگ دارید، برای ورود به واحد بازاریابی استارتاپ استودیو نکسترا مصاحبه عملی مربوط به این واحد رو خواهید داشید.

اگر از مرحله مصاحبه تخصصی با موفقیت عبور کنید در واقع عضوی از نکسترا خواهید بود و از تمام خدمات و امکانات بی‌نظرش بهره‌مند خواهید شد.


برای ورود به استارتاپ استودیو نکسترا روی لینک کلیک کنید.


مرکز نوآوری نکسترا

وضعیت کنونی

 

در حال حاضر 3 پروژه بزرگ و کاملا موفق در استارتاپ استودیو در حال انجامه که یکی از اون‌ها در قالب یک مسابقه سالانه و دو پروژه بعدی به عنوان کسب‌و‌کار‌های دارای محصول در حال فعالیت هستند و وارد مراحل درآمد‌زایی شدند.

فیسکاپ

مسابقه تشخیص چهره فیسکاپ به عنوان اولین پروژه استارتاپ استودیو نکسترا معرفی شد و سال 1399 اولین مسابقه تخصصی بازشناسی چهره ایران رو برگزار کرد.

کار به این‌جا ختم نشد و سال 1400 دومین دوره این مسابقه با استقبال بی‌نظیر فعالان حوزه هوش مصنوعی مواجه و شد با بیش از 700 شرکت کننده کد‌ها رو تحلیل و بررسی کرد. اختتامیه دوره دوم فیسکاپ در صندوق نوآوریو شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

و حالا در سال 1401 مرکز نوآوری نکسترا آماده برگزاری سومین دور این مسابقه و رویداد جذابه و تا قبل از پایان سال این رویداد رو بهتر از سال‌های قبل برگزار می‌کنه.

AIBOX

یکی از چالش‌هایی که از سمت نکسترا مطرح شده بود، نیاز بازار به کسب و کار هایی در زمینه پردازش گرافیکی و ابری مبتنی بر هوش مصنوعی بود.

بعد از برگزاری دوره اول فیسکاپ نکسترا تصمیم گرفت که از افراد و تیم‌های برتر رو دعوت کنه که درگیر چالش جدید و جذابی بشن که حالا یکی از نمونه‌های موفق استارتاپ استودیو هست.

این استارتاپ حالا بیش از 20 نفر پرسنل داره که پلتفرم رو توسعه میدن و برای ارائه خدمات بهتر به سازمان‌های معتبر کشور در حال تلاش هستند.

BINABOX

پلتفرمی که در حوزه پردازش تصویر و ویدیو در حال فعالیت هست و در راستای اهداف binabox حرکت می‌کنه. این پروژه در حال حاضر با بیش از 20 نفر نیروی انسانی کار خودشو ادامه میده .

شروع این بخش از استارتاپ استودیو همزمان با پایان دوره اول فیسکاپ بود و از برگزیدگان این مسابقه برای فعالیت و شروع این پروژه دعوت شد.

 

حرف آخر

 

اگر شماهم ایده یا طرحی دارید که پتانسیل ورود به بازار کار رو داره و با توسعه مناسب می‌تونه به کسب و کاری بالغ تبدیل بشه، استارتاپ استودیو نکسترا بعد از بررسی دقیق طرح و ایده شما، میزبان خوبی برایتان خواهد بود که با شما همکاری مناسبی داشته باشه و حتی نیروی انسانی مورد نیاز رو در اختیار شما قرار بده.

در آینده رویاپردازی کن

با نکسترا بهش برس

 

نویسنده: یاسر ویسی

طراح تصویر: ملیکا غربی

اسکرول به بالا