دوره شتابدهی و پیش شتابدهی و خدمات آن در نکسترا!

دوره شتابدهی و پیش شتابدهی و خدمات آن در نکسترا!

 دوره شتابدهی و پیش شتابدهی در واقع فرآیندی است که تمامی استارتاپ‌ها برای تشکیل و ورود به بازار می­‌بایست از آن گذر کنند و تمامی مراحل آن را به طور کامل پشت سر بگذارند. این خدمات را مراکزی که دارای فرآیند شتابدهی و پیش شتابدهی هستند اجرا می­‌کنند. 

یکی از خدماتی که مرکز نوآوری نکسترا ارائه می‌دهد انجام فرآیند پیش شتابدهی و شتابدهی است که پس از جذب استارتاپ‌ها صورت می­‌گیرد. در ادامه این مطلب، به خدمات نکسترا در این دو مرحله خواهیم پرداخت.

  • دوره پیش شتابدهی

تیم‌های استاراپی جذب شده پس از استقرار در مرکز نوآوری نکسترا و طی کردن پروسه بررسی ایده‌ها فضای کار اشتراکی مختص به خود را خواهند داشت که به طور مستمر در محیطی مناسب فرآیند راه اندازی استارتاپ خود را آغاز کنند.

حال این تیم‌ها وارد دوره‌های منتورشیپ می­‌شوند که در دو بعد کسب و کاری و فنی انجام خواهد شد. در این قسمت، مرکز نوآوری نکسترا از اساتید و منتور‌هایی بسیار مجرب در حوزه نوآوری استفاده می­‌کند که با هدف انتقال کامل دانش به تیم‌ها صورت می­‌پذیرد.

در کنار این­‌ها، دوره‌های آموزشی در اختیار استارتاپ‌ها قرار خواهد گرفت که شامل سرفصل‌هایی مانند مدل طراحی برنامه مالی و ارزش‌گذاری و تهیه فایل نهایی است. مزیت دوره‌های آموزشی برای استارتاپ‌ها این خواهد بود که تمامی اعضای آنان به طور کامل درگیر فرآیندهای پیشبرد اصولی کسب و کار خود می­‌شوند.

 

حضور رایگان در دوره شتابدهی مرکز نوآوری نکسترا
ثبت تیم استارتاپی برای ورود به شتابدهی

 

  • ورود به دمودی نکسترا

حال تیم‌ها برنامه کاملی از ایده و کسب و کار خود را در دست دارند و توانایی مطرح کردن آن را در حضور سرمایه‌گذاران خطر پذیر دارند.

مرکز نوآوری نکسترا رویدادی را تحت عنوان دمودی (demo day)  برگزار می­‌کند تا تیم‌هایی که دوره‌های گذشته را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند در این رویداد طرح‌ها و ایده‌های خود را در زمانی محدود به سرمایه‌گذاران ارائه دهند و این شانس را دارند که سرمایه مورد نیاز خود را برای راه اندازی کسب و کار خود جذب کنند.

لازم به ذکر است که این فرآیند طی شش الی هشت هفته به طول می­‌انجامد و در این مدت زمان، تیم نکسترا با ارائه خدماتی نظیر مشاوره، به استارتاپ‌ها کمک می­‌کند که فرآیند خود را به بهترین شکل ممکن طی کنند.

دوره شتابدهی استارتاپ نکسترا

  • دوره شتابدهی

اگر در حوزه‌های هوش مصنوعی، شهر هوشمند و اینترنت اشیا فعالیت می‌کنید، دوره شتابدهی بسیار شبیه به دوره پیش شتابدهی خواهد بود اما تفاوت‌های مهمی در آن وجود دارد که به آن ها خواهیم پرداخت.

 لازم به ذکر است که برگزاری این فرآیندها برای استارتاپ به صورت رایگان خواهد بود! 

در دوره شتابدهی تیم‌ها به طور مستمر از خدمات منتورشیپ در سطوح بالاتر از قبل بهره‌­مند خواهند شد.

از طرفی نیز در هر سرفصلی که نیاز به رفع اشکالات نهایی و بیشتر داشته باشند دوره‌های آموزشی مربوط به آن ارائه می‌­شود.

تیم‌هایی که وارد فرآیند شتابدهی شده­‌اند این فرصت را دارند که در مدت زمان تعیین شده به طور دقیق‌تر و گسترده‌تری بر روی ایده و محصول اولیه خود فعالیت کنند. این مدت زمان بین چهار الی شش ماه خواهد بود. در طول این زمان، استارتاپ‌ها فضای مختص به خود را در شتابدهنده مرکز نوآوری نکسترا خواهند داشت.

پس از گذر از این دوره، تیم‌ها با کمک نکسترا به شبکه‌ای از سرمایه‌گذاران داخلی و حاشیه خلیج فارس متصل خواهند شد که در صورت جذاب بودن استارتاپ برای سرمایه گذار، این جذب سرمایه برای استارتاپ محقق می‌­شود.

 دوره شتابدهی مرکز نوآوری نکسترا مزایایی دارد که به شرح زیر است:

  • اتصال به سرمایه‌گذاران حاشیه خلیج فارس
  • شبکه‌سازی با سرمایه‌گذاران خطرپذیر داخلی
  • فضای کار اشتراکی
  • منتورینگ و مشاوره تخصصی
  • دوره‌های آموزشی رایگان
  •   حضور در رویداد دمودی اختصاصی نکسترا 

حضور رایگان در دوره شتابدهی مرکز نوآوری نکسترا
ثبت تیم استارتاپی برای ورود به شتابدهی

 

دمودی مرکز نوآوری نکسترا

  • جمع بندی

با ورود به مرکز نوآوری نکسترا در حوزه‌های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و شهر هوشمند این فرصت را به خود تقدیم کنید که ایده‌های نوآورانه را به واقعیت تبدیل کرده و آنان را به کسب و کاری بی‌نظیر بدل کنید.

دوره‌هایی مانند دوره شتابدهی که نام برده و آن را به وضوح شرح دادیم، خدماتی است که مرکز نوآوری نکسترا برای رشد استارتاپ‌ها ارائه می‌دهد و آنان را در مسیر پیشرفت همراهی می‌­کند.

اسکرول به بالا